(prestaro za odgovor)
Spajanje i programiranje KX-TDA15
Nino
2009-10-15 11:25:33 UTC
Bok svima!

Zanima me kako da spojim centralu KX-TDA15 na tel liniju (T-COM-ov ADSL)
U centrali imam BRI2 i DHLC4 kartice.
Zanima me da li između treba biti NT ili mogu direktno spojiti analognu
liniju na koji od BRI ulaza (logika mi kaže da tu ide digtalna linija sa
NT-a).
Ili ako nije problem da netko napiše u koracima kako kaj spojiti.

P.S.
Inače u firmi radimo sa elekronikom samo nitko od nas nema iskustva sa
tel. centralama a imamo volje učiti.

Unaprijed hvala!
Nikola Belavic
2009-10-15 20:45:59 UTC
Post by Nino
[...]
BRI2 je ISDN kartica sa 2 BRA kanala (to je "klasičan" ISDN priključak).
T-com parica najprije ide u spliter iz kojega jedna parica ide prema
ADSL modemu, a druga prema ISDN NT terminalu. Sa NT terminala spajaš
digitalnu (ISDN iliti So) liniju prema centrali, spaja se samo jedan
port na NT-u. Drugi So port ne spajaš nikuda. Ako na NT-u ne koristiš
analogne portove (nemaju smisla kad imaš centralu), onda ga nemoraš
spajati na napajanje.
Kao ISDN kabel možeš koristit telefonsko kabel, ali on mora biti 4-žilni
Najbolja varijanta je da uzmeš klasičan LAN UTP patch kabel.

DHLC4 kartica služi za spajanje ekstenzija (lokala). Ona ima 4 hibridna
porta, a na svaki od njih možeš spojiti nešto od slijedečeg:
- 1 stari analogni hibridni sistemski telefon (panasonic kx-t7730 ili sl.)
- 1 digitalni sistemski telefon starije generacije (kk-t74xx) + 1
analogni telefon
- 2 digitalna sistemska telefona serije kx-t76xx (ili novi kx-dt3xx) + 1
analogni telefon

znači, teoretski možeš spojiti 12 telefona, ali u tom slučaju se po dva
digitalna sistemska telefona spajaju na jednu paricu (parica iz centrale
se spoji na jedan telefon, a na telefonu ima priključak za drugi tel.),
a makismalna udaljenost između ta dva telefona je 10-30m (ovisi o ver.
sw centrale). zgodno ako su u nekom uredu potrebna 2 telefona, a
pogotovo ako je strarija instalacija pa je povučena jedna parica.

priključci su RJ11: središnja dva pina je analogni priključak, dva
vanjska pina su za digitalne telefone.

Nadalje, centrala ima extension CID karticu i omogučava prikaz broja
i na analognim telefonima. Prikaz broja se, naravno, podrazumijeva
na digitalnim telefonima.

konfiguriranje i programiranje nije baš nešto što češ naućiti tu na
newsima. nije strašno komplicirano, ali može biti vrlo zbunjujuće
ako nemaš iskustva.
nadam se da imaš software i insallation & programing manual :)

važno ti je da na centrali postaviš ispravno parametre porta, u sw-u
za programiranje ima utility koji može napraviti to automatski.

Ukoliko se radi o point-to-multipoint ISDN priključku, moraš
isprogramirati MSN tablicu (obično imaš tri MSN broja dodjeljena uz
ISDn liniju), tj. svakom MSN broju dodjeliti "destination"

defailt EXT brojevi su dvoznamenkasti:
10-13 digitalni sistemski telefoni
14-17 analogni telefoni
18-21 digitalni telefoni (kada se koristi DXDP, tj. na jednu paricu se
spaja 2 digitalan telefona)

default operator je 10

ukoliko ne programiraš MSN tablicu, svi pozivi će završiti na EXT 10

ako imaš još kakvih pitanja, slobodno mi se javi na ***@gmail.com

Lijep Pozdrav